torstai 2. toukokuuta 2013

Vapun herkkuja

Vapun vietto on ollut minulle aina hieman väkinäistä. Johtuu varmaankin siitä, että olen niin pitkään työskennellyt kaupan alalla, ja työt jatkuvat aina vappuaattona aika pitkälle iltaan. Tykkäisin erittäin paljon käydä vappupäivänä ihanalla brunssilla, tai piknikillä, mutta kylmyys pitää minut kyllä pois viltiltä. Brunssitarjonta on myös kotikaupungissani sen verran suppea, että olisi pitänyt varata pöytä jo hyvissä ajoin että mahtuu mukaan.

Siispä meidän vappu meni aika rennossa merkeissä, hyvän ruoan, saunomisen ja kuohujuoman kera. 
Valmistin meille ihanan menun, joka tyydytti kerrankin itseänikin, enkä löytänyt mitään mitään mitä olisin tehnyt toisin.

Tässä kuvina ihana vappumeny!


Alkuruoka: Avokadoa, vuohenjuustoa, prosciuttoa ja balsamicosiirappia.



Pääruoka: Parmesaaniperunat & karitsan paahtopaisti, minttupeston kera.





Oikein mukavaa toukokuun alkua!!

4 kommenttia:

  1. Minä kyllä ohitin vapun aivan kokonaan. Vappupäivänä minulla oli iltavuoro, niin eipä sitä tullut mitään juhlavampaa ruokaakaan tehtyä. Minä olen oppinut tuntemaan vapun lähinnä ryyppyjuhlana, mihin ei ole koskaan ollut sen ihmeempiä tapoja ja perinteitä, toisin kuin muina juhla-aikoina, joulu, juhannus, uusi vuosi... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hyvä vaihtoehto sekin :) Tosin itse laitan uuden vuoden samaan kategoriaan vapun kanssa, enkä ole siitäkään itse koskaan kauheasti innostunut. Seuraavaksi on kuitenkin yksi suosikeistani. Juhannus!

      Poista
  2. Pitäisiköhän sun perustaa Catering -palvelu, sen verran herkullisia kuvia oli. Ainakin yksi keikka olisi heti luvassa - kesällä mökillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarvittaessa on mukava tehdä isommallekin porukalle, mutta pääosin tykkään tehdä hyviä ruokia harrastusmielessä :) Vaikka kyllähän mä jossakin vaiheessa siitä ammattia harkitsin.

      Poista